کد خبر: ۵۳۲۴۴
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
قیمت دلار امروز با رشد دو هزار تومانی به کانال ۵۷ هزار تومانی ورود کرد. افزایش ریسک‌های سیاسی منجر به جامپ قیمت این اسکناس به دو کانال بالاتر شده است.

 قیمت دلار در سومین روز هفته با افزایش شارپی به کانال‌های قیمتی بالاتر راه یافت و در کمتر از یک ساعت سقف‌های مقاومت را شکست. اسکناس آمریکایی در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان در حال معامله است و همچنان در حال پیشروی در کانال جدید است.

معامله‌گران دلیل روند افزایشی قیمت دلار را سیگنال منفی روز گذشته  می‌دانند. مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دست‌کم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

این اقدام واکنش‌های زیادی را از سوی مقامات آمریکایی به همراه داشت. در این خصوص کاملا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که، حمله به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن توسط گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران انجام شده است.

گفتنی است پالس‌های سیاسی موجب جامپ قیمت دلار و فاصله گرفتن از کانال ۵۵ هزار تومانی شده است.

همچنین قیمت دلار امروز نهم بهمن ۱۴۰۲ در بازارهای مجاور هم افزایش قابل توجهی داشت. دلار سلیمانیه با رشد هزار و ۲۰۰ تومانی  روی رقم ۵۷ هزار و ۶۹۰ تومانی ایستاده است. دلار هرات  با رشد هزار و ۲۵۰ تومانی با قیمت ۵۶ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود. قیمت درهم امارات با رشد ۴۴۰ تومانی با قیمت ۱۵ هزار و ۸۵۰ تومان در حال معامله است.

قیمت اسکناس دلار امروز در مرکز مبادله طلا و ارز ایران ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان و قیمت دلار حواله ۳۹ هزار و ۵۲۲ تومان است. این اسکناس‌ها بدون تغییر قیمت عرضه می‌شوند.

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها